Brycus hem och trädgård
Skicka till:
Skicka till:

Villkor för användning och försäljning

Allmänna försäljningsvillkor


1.-Identifiering


Med hjälp av detta dokument, de allmänna försäljningsvillkoren för avtalsförhållandet vars syfte är försäljning och köp av produkter som erbjuds på webbplatsen www.brycus.se (nedan kallad WEBBPLATS), ägande av BRYCUS HOME & GARDEN, SL (nedan kallad TJÄNSTELEVERANTÖREN) företag registrerat i Barcelona handelsregister (volym 43.216, folio 10, sida B 403495), med CIF B65460412 och skatteadress i Vía de las Dos Castillas 33. Complejo Emp. Ática, Edif. 4. 28224 Pozuelo de Alarcón-Madrid.

Alla anspråk som ENTREPRENÖREN behöver överföra till TJÄNSTELEVERANTÖREN måste göras skriftligen adresserad till den postadress som anges i föregående stycke, via kontaktformuläret för WEBBPLATSENS eller genom lösningsplattformens onlinetvister ( ODR).

Dessa allmänna försäljningsvillkor regleras av spansk lag. Parterna ställer sig, efter eget val, för att lösa konflikter och avstå från annan jurisdiktion, till domstolar och domstolar på användarens hemvist.


2.-Föremål för de allmänna försäljningsvillkoren


Genom dessa Allmänna Försäljningsvillkor åtar sig TJÄNSTELEVERANTÖREN att leverera till AVTALSPARTEN de produkter som han eller hon har begärt via WEBBSIDAN i utbyte mot ett visst pris.

Genom att köpa de produkter som är tillgängliga på WEBBPLATSEN förklarar AVTALSPARTEN att:

.Han är en myndig person med kontraktsförmåga.

.Att du har läst, förstått och accepterar dessa allmänna försäljningsvillkor.

Dessa allmänna försäljningsvillkor måste läsas och accepteras genom att markera rutan som är aktiverad på köpformuläret innan köpet genomförs.


3.- Tillämplig lagstiftning


Dessa allmänna försäljningsvillkor är föremål för bestämmelserna i lagen om konsumenter och användare från 2007 (Royal Legislative Decreet 1/2007, av den 16 november), till lag 7/1998, av den 13 april, Allmänt Avtalsvillkor. Båda lagarna utvecklar gemenskapsdirektivet 93/13/EEG om klausuler i avtal med konsumenter. På samma sätt uppfyller de kraven i lag 7/1996, av den 15 januari, om reglering av detaljhandeln, i lag 34/2002, av den 11 juli, om informationssamhällets tjänster och i regleringen av telefon- eller elektroniska avtal. med allmänna avtalsvillkor (R.D. 1906/1999, den 17 december).

De uppgifter som erhålls för det framgångsrika syftet med avtalet erhålls och behandlas i enlighet med L.O. 15/1999, den 13 december, om skydd av personuppgifter.


4.-Ändring av de allmänna villkoren


TJÄNSTELEVERANTÖREN förbehåller sig rätten att när som helst ändra dessa allmänna försäljningsvillkor, utan att behöva meddela ENTREPRENÖREN i förväg, som i vilket fall som helst är ansvarig för att granska dem som ett föregående krav för förvärvet av alla produkter som är tillgängliga på WEBBPLATS. I vilket fall som helst kommer de allmänna försäljningsvillkoren som visas på WEBBPLATSEN vid den tidpunkt då ENTREPRENÖREN köper motsvarande produkter att anses vara giltiga och tillämpliga. Vid motsägelse mellan dessa Allmänna Villkor och de Specifika Villkoren som härrör från den köpta produkten, kommer de senare att ha företräde om inte de Allmänna Villkoren är mer fördelaktiga för konsumenten som har följt dem vid köpet, i vilket fall de Allmänna Villkoren kommer att råda. närvarande.

I händelse av att någon klausul i dessa allmänna försäljningsvillkor förklaras ogiltig, kommer de andra klausulerna att förbli i kraft och kommer att tolkas med hänsyn till parternas vilja och själva syftet med dessa villkor. TJÄNSTELEVERANTÖREN får inte utöva någon av rättigheterna och befogenheterna som tilldelas i detta dokument, vilket inte i något fall kommer att innebära avstående från dem förutom uttryckligt erkännande av TJÄNSTELEVERANTÖREN.


5.- Registrering som användare


För att göra beställningar på WEBBPLATSEN är det inte nödvändigt att registrera sig som användare.

Användarregistrering kan göras PÅ WEBBPLATSEN. På detta sätt kommer AVTALSPARTEN att kunna komma åt avsnittet för registrerade användare och hitta relevant information om statusen för deras beställning. Användaren kan alltid avregistrera sig genom kontaktformuläret på WEBBPLATSEN.


6.-Köpprocess


Inköpsprocessen består av följande steg:

A. Start av köpprocessen

För att göra köpet måste du välja önskade produkter bland de som erbjuds på hemsidan och lägga dem i varukorgen/varukorgen.

Produkt.

Den köpta produkten kan, på grund av tillverkarens tillgänglighet, drabbas av icke väsentliga ändringar av komponenterna eller funktionerna, så länge de inte försämrar de annonserade egenskaperna och funktionerna. Produktblad kan innehålla stavfel, felaktigheter eller typografiska fel, som kan ändras eller raderas när som helst. De publicerade bilderna är illustrativa.

Pris.

Alla priser är uttryckta i EUROS eller i de officiella valutorna i de länder där produkten marknadsförs. Priserna kommer att vara de som publiceras på WEBBPLATS vid tidpunkten för beställningen. Alla priser inkluderar mervärdesskatt (moms) i enlighet med gällande lagstiftning, men, beroende på fraktområdet, är kostnader och skatter relaterade till frakt och orderhantering exkluderade, vilket, i förekommande fall, kommer att informeras och läggas till det slutliga priset. .

Priserna kan ändras när som helst, även om eventuella ändringar inte kommer att påverka beställningar för vilka orderbekräftelsen redan har skickats.

Flasherbjudanden som publiceras på WEBBPLATS har en viss varaktighet. Slutet på lager av en produkt är en motiverad orsak till att ett snabberbjudande dras tillbaka före det angivna slutdatumet.

B. Formalisering av köpet

När alla produkter har lagts till i kundvagnen kan du se den och kontrollera alla tillagda produkter.

När kundvagnen har validerats måste fakturerings- och fraktinformation för produkterna tillhandahållas. För detta ändamål kommer det att vara nödvändigt att tillhandahålla bland annat följande uppgifter, namn eller företagsnamn, adress, telefonnummer och e-post, som i alla fall måste vara sanna och exakta. Du har också möjlighet att prenumerera för att få exklusiva erbjudanden och kampanjer från WEBBPLATSEN genom vilken du får information om TJÄNSTELEVERANTÖREN.

När beställningen har bekräftats kommer AVTALSPARTEN att informeras om all information som är relaterad till den (inklusive ett ordernummer) via e-post. När det gäller beställningar som görs med betalningsalternativet banköverföring, kommer beställningen inte att bekräftas till 100 % förrän betalning för beställningen har gjorts och TJÄNSTELEVERANTÖREN har tagit emot insättningen.

TJÄNSTELEVERANTÖREN kommer inte i något fall att vara ansvarig i förhållande till:

. Fel eller förseningar orsakade av AVTALSPARTEN vid inmatning av sina uppgifter i beställningsformuläret, långsamheten eller omöjligheten att ta emot orderbekräftelsen hos mottagarna eller någon omständighet som kan uppstå när dessa incidenter beror på problem i internetnätverket, slumpmässiga orsaker eller force majeure och alla andra oförutsägbara händelser utöver TJÄNSTELEVERANTÖRENS goda tro eller bortom korrekt funktion av dess elektroniska avtalssystem. I vilket fall som helst åtar sig TJÄNSTELEVERANTÖREN att lösa eventuella problem som kan uppstå och att erbjuda all nödvändig support till AVTALSPARTEN för att nå en snabb och tillfredsställande lösning på incidenten som möjliggör efterlevnad av villkoren för den fulländade försäljningen.

. Fel eller skador orsakade av ineffektiv och ond tro användning av tjänsten av ENTREPRENÖREN, eller av falska uppgifter som angetts av ENTREPRENÖREN vid tidpunkten för formaliseringen av beställningen.

. Om bristande funktion eller problem i den elektroniska adress som tillhandahålls av AVTALSPARTEN för behandlingen av orderbekräftelsen.

C. Betala

AVTALSPARTEN samtycker till att betala produktens belopp i förskott.

Ersättningen för den produkt som faktiskt begärs av AVTALSPARTEN beroende på den efterfrågade produkten kommer att vara den som anges på WEBBPLATSEN och den som framgår av den specifika begäran från AVTALSPARTEN vid varje given tidpunkt, förfrågningar som kommer att utgör de särskilda villkoren för den specifika begäran.

Priserna på de produkter som förekommer på WEBBPLATS visas alltid med moms inklusive.

Utöver priset som visas på WEBBPLATSEN för var och en av de produkter som erbjuds, måste relevanta fraktkostnader läggas till.

AVTALSPARTEN måste betala det belopp som motsvarar sin beställning med någon av de tillgängliga betalningsmetoderna.

Betalning genom överföring

Betalningar via banköverföring görs när beställningen är slutförd. Uppgifterna för att göra överföringen kommer att visas när du validerar beställningen och i orderbekräftelsen som du får i slutet av köpprocessen.

Du kommer att ha en period på 3 dagar för betalningen att anlända genom överföring till det löpande kontot hos BRYCUS HOME & GARDEN, SL. Om tidsfristen går ut kommer din beställning att annulleras.

Beställningen kommer att valideras definitivt när överföringen har tagits emot. Vid den tidpunkten kommer ENTREPRENÖREN att få ett bekräftelsemail.

Vid betalning via överföring börjar leveranstiderna inte räknas förrän överföringen är mottagen och validerad.

Betalning med kort

Betalningar med bankkort görs i sin helhet vid beställning och endast i euro. Betalningar med bankkort är säkra tack vare Redsys säkra e-handelsplattform, baserad på ”tredomänmodellen” (3D Secure-teknik). Denna lösning täcker hela inköpsprocessen, från det ögonblick ägaren går in på handlarens webbplats, till betalningsauktoriseringsprocessen, inklusive kundautentisering. Uppsättningen av information relaterade till ditt bankkort är inte registrerad i BRYCUS HOME & GARDEN, SL-databasen. Vi tar inte på något sätt emot, registrerar eller behåller något element, vad det nu kan vara, som rör din bankinformation. Efter godkännande av din betalning av Redsys kommer du automatiskt att omdirigeras till vår webbplats. De personuppgifter som ingår i cookien kommer att raderas. Eftersom beställningar endast beaktas efter att din betalning har godkänts, kan ingen rabatt eller förseningsavgift tillämpas. Vid överföring av data till banken använder vi krypteringsteknik som gör att alla personuppgifter som efterfrågas i en transaktion, såsom namn, adress eller kreditkortsnummer, kan överföras på ett säkert sätt.

Betalning med Paypal

PayPal är en säker betalningsmetod som gör att du snabbt kan betala för varor utan att ange dina bankuppgifter på säljarens hemsida. Det räcker med att ha angett dem när du skapar ditt PayPal-konto. Uppgifterna är krypterade och förblir i en säker miljö för alltid. Om du redan har ett PayPal-konto kan du använda det på vår hemsida för att snabbt och säkert betala för dina köp. Även om du inte har ett PayPal-konto kan du välja denna betalningsmetod. Vid betalningstillfället omdirigeras du till en PayPal-sida där du kan ange dina bankuppgifter (och välja om du vill skapa ett PayPal-konto eller inte).

Betalning med Bizum

Betalningar kan göras via Bizum-plattformen. Det är en transparent tjänst som erbjuds via bankkanaler, så den stöds fullt ut av banksäkerhetssystem. Överföringen beställs av en bank och det är de som ansvarar för autentiseringen.

Dela upp din betalning med SeQura

Välj att dela upp beloppet för din beställning i 3, 6 eller 12 månatliga betalningar vid köptillfället. Omedelbart och utan pappersarbete. Endast med ditt DNI eller NIE, din mobiltelefon och ditt kort. Endast en fast kostnad per månad (varierar beroende på beställningsbeloppet). Ingen ränta, TIN 0%. Inga dolda kostnader.

Vid köptillfället görs den första betalningen med kort, och resten debiteras automatiskt baserat på de månatliga betalningarna du har valt.

Du kan ändra betalningsplanen eller betala i sin helhet när som helst utan extra kostnader. Och du kan också välja eller ändra vilken dag i månaden du vill betala.

SeQura kommer att informera dig hela tiden via din e-post och SMS.

Det är en SeQura-tjänst, som ger dig möjlighet att spara ditt kort så att du inte behöver ange din betalningsinformation igen när du gör köp.

Ta emot först, betala senare med SeQura

Gör dina onlineköp som du alltid har köpt: betala när du har beställningen, kontrollera den och den övertygar dig.

Du har upp till 7 dagar efter att du skickat beställningen på dig att göra betalning via kredit- eller betalkort, överföring eller kontoinsättning. Och vi erbjuder dig också möjligheten att betala den inom 3 eller 6 månader. Denna tjänst som erbjuds av SeQura har ingen extra kostnad. Vid köpet behöver du inte lämna dina bankuppgifter. SeQura kommer att informera dig om betalningsvillkoren och metoderna via e-post och SMS.

När du har köpt med SeQura, om du sparar ditt kort behöver du aldrig ange dina betalningsuppgifter igen för dina köp.

Adyens betalningsplattform

Adyen är ett finansiellt teknikföretag som tillhandahåller en omfattande betalningsplattform som möjliggör ett brett utbud av betalningsmetoder, inklusive kreditkort, betalkort, banköverföringar och digitala plånböcker. Adyens plattform är designad för att ge en säker och friktionsfri betalningsupplevelse för både handlare och konsumenter.

D.-frakt

TJÄNSTELEVERANTÖREN kommer att skicka produkten eller produkterna som köpts via WEBBPLATSEN, till den postadress som anges i beställningsformuläret, som kanske inte motsvarar en postbox eller offentliga platser, såsom allmänna vägar , torg, stationer, flygplatser eller annat liknande.

Alla beställningar är beroende av produktens tillgänglighet. Om det uppstår svårigheter gällande leverans av produkter eller om det inte finns några varor kvar i lager, kommer TJÄNSTELEVERANTÖREN försöka hitta en lämplig lösning.

Leveranskostnader beräknas utifrån leveransadress, egenskaperna hos de valda produkterna samt antalet beställda enheter.

Alla utgifter visas uppdelade i kundvagnen innan beställningen bekräftas.

En beställning kan endast annulleras eller ändras utan kostnad för AVTALSPARTEN om den ännu inte har skickats. I så fall är det nödvändigt att kontakta oss via kontaktformuläret genom att välja fliken "Avbryt eller ändra beställning" så att den kan behandlas så snart som möjligt.

E.- Leverans

TJÄNSTELEVERANTÖREN ansvarar inte för fel som orsakats i leveransen när de uppgifter som AVSLUTANDE PARTEN angett i beställningsformuläret inte överensstämmer med verkligheten eller har utelämnats.

Leveranser sker från måndag till fredag. De leveranstider som anges på produktbladet är ungefärliga och är alltid beräknade i arbetsdagar och varierar beroende på om produkten finns i lager eller beroende på våra leverantörers leveranstider.

Det finns huvudsakligen tre kategorier av paket:

Vikt från 1 kg till 30 kg och med mått mindre än 1m x 1m x 1m.

Leverans sker till dörren till ENTREPRENÖRENS hem.

Vikt från 31 kg till 1000 kg och med mått mindre än 2,3 m.

Leverans kommer att ske på gatunivå där lastbilen kan sänka varorna till marken med en plattform. Det är inte transportörens ansvar eller uppgift att transportera paketet till hemmet, fastigheten eller lokalen, såvida det inte har avtalats tidigare. Det är möjligt att leveranspersonen frivilligt medverkar i leveransen av beställningen men inte är skyldig att göra det. I leveransen ingår inte montering eller demontering om inte tidigare avtalats.

Vikt från 31 kg till 1000 kg och med mått större än 2,3 m

Det kommer endast att ingå i transporten till ENTREPRENÖRENS adress, lossning på gatunivå ingår inte. Dessa mått överstiger truckens bredd och lossning med pallvagn bakifrån är omöjlig. För att lasta av varorna från lastbilen måste AVTALSPARTEN ha nödvändiga medel såsom hiss eller personal. Det är inte transportörens ansvar eller uppgift att lasta av beställningen på gatunivå, såvida den inte har avtalats tidigare.

Beställningens status kan när som helst finnas på transportörens webbplats. I e-postmeddelandet med leveransbekräftelse hittar du länken för orderspårning.

Vid leveranstillfället måste du alltid:

1.- Kontrollera att innehållet motsvarar den förväntade varan.

2.- Bekräfta att förpackningen är i perfekt skick vid tidpunkten för mottagandet, detta inkluderar hela metallbandet utan några saknade delar eller reparerade skärsår, kontrollera även att det inte finns några öppningar i plastfilmen som slår in hela paketet. Och observera att paketet inte avslöjar någon anomali.

PROCEDUR FÖR ATT BEHANDLA EN DISCONFORMITET MED PAKETET SOM INNEHÅLLER DEN KÖPADE VARAN.

1.- Om någon avvikelse upptäcks i förpackningen måste personen som tar emot varan återge problemet skriftligen på operatörens handdator eller surfplatta. Ange datum och tid för nedladdningen tillsammans med en tydlig beskrivning av det upptäckta problemet och ta bilder som backup för den efterföljande proceduren. OBS: Det är INTE giltigt att skriva ner "om inte undersökt eller väntar på granskning", du måste vara mycket mer specifik inklusive förklarande text och i det sista fallet kontakta vårt företag eller avvisa mottagning.

2.- När proceduren har utförts och ett problem har upptäckts, informera TJÄNSTELEVERANTÖREN SKRIFTLIGT om nämnda avvikelse, bifoga fotografier som stöder nämnda avvikelse inom en period av högst än 24 timmar efter mottagandet av beställningen för att kunna hantera incidenten. Denna svarshastighet är vad varuförsäkringsbolaget kräver av oss och är det ENDA sättet att kräva motsvarande ansvar eftersom du från det ögonblick varan tas emot har 24 timmar på dig att utföra proceduren, annars kommer det inte att vara möjligt att kräva någon typ ansvar från transportföretaget.

F.-Faktura

AVTALSPARTEN kan begära fakturan genom att fylla i kontaktformuläret och välja ämnet "Begär faktura", och kommer att få fakturan så snart som möjligt.


7.-Garanti


TJÄNSTELEVERANTÖREN är skyldig att leverera produkten i perfekt skick och är befriad från allt ansvar i samband med eventuella brott eller defekter i produktförpackningarna som producerats efter dess leverans till AVTALSPARTEN och som har orsakats direkt av den på grund av felaktig användning av produkten.

TJÄNSTELEVERANTÖREN ansvarar för att den sålda produkten överensstämmer med bladet som finns på WEBBPLATSEN vid tidpunkten för dess förvärv eller som utfärdas till AVTALSPARTEN, och för att den fungerar korrekt. AVTALSPARTEN måste innan undertecknandet av leveransen av beställningen kontrollera att produkten levereras i perfekt skick. TJÄNSTELEVERANTÖREN ansvarar dock inte för bristande överensstämmelse som AVTALSPARTEN kände till eller inte rimligen kunde ha ignorerat vid tidpunkten för avtalets ingående, eller som uppstår på grund av felaktig montering av produkten av köparen när installationsanvisningarna har levererats och är tydliga och utan beskrivande fel. Det kommer inte heller att vara ansvarigt för eventuell skada som AVTALSPARTEN orsakar den köpta produkten på grund av uppenbart missbruk av densamma från dennes sida.

Garantin inkluderar inte:

.Skada på produkten till följd av normalt slitage, med hänsyn till dess natur, funktion, sammansättning och pris.

.De små skillnader som finns i produkterna eftersom det kan finnas skillnader mellan de levererade produkterna och de som representeras på WEBBPLATS, främst när det gäller hantverksprodukter, vars tillverkningshomogenitet inte kan garanteras, eller de produkter som har varit föremål för anpassningar relaterade till teknisk eller teknisk utveckling. Sådana skillnader, eftersom de inte påverkar produkternas grundläggande egenskaper och inte påverkar deras kvalitet, kan inte motivera en annullering av beställningen eller en vägran att leverera. Eftersom en exakt representation av produkterna på WEBBPLATSEN inte kan garanteras, i synnerhet på grund av skillnader i färgfinish i datorprogram som surfar på Internet och/eller på skärmar, kan TJÄNSTELEVERANTÖREN inte anses ansvarig för felaktigheten i de fotografier som visas på WEBBPLATSEN .

. Produkter som har använts för intensivt, särskilt för andra ändamål än privata ändamål.

.Alla produktdefekter som kan uppstå på grund av felaktig installation, förvaring, konservering eller montering (ej iakttagande av monteringsanvisningar), från ett underhållsfel, från felaktig användning. felaktigt eller inte i enlighet med tekniska resp. användningsspecifikationer (underlåtenhet att följa underhållsrekommendationer), modifieringar eller reparationer utförda av köparen eller tredje part, skador orsakade av externa föremål (t.ex. en TV som är för tung på en möbel som inte är avsedd för sådan användning), från externa händelser som olyckor, slag, bränder, skadegörelse, skador orsakade av vatten, naturligt eller artificiellt ljus (vid missfärgning), naturkatastrofer eller ogynnsamma väderförhållanden.

TJÄNSTELEVERANTÖREN ansvarar under en period av tre år, om produkterna har förvärvats efter den 1 januari 2022, räknat från leverans av produkten, för eventuell bristande överensstämmelse som visar sig. dessa allmänna villkor och med det blad som motsvarar den köpta produkten, även om endast bristande överensstämmelse under de sex månaderna efter leveransen av produkten kommer att antas ha funnits redan när varan levererades, om inte annat bevisas. Produkter köpta före 2022 har två års garanti mot tillverkningsfel.

Underlåtenhet att iaktta nämnda tidsfrist, även om det inte kommer att medföra förlust av rätten till motsvarande rättelse, kommer att medföra att AVTALSPARTEN ansvarar för de skador eller förluster som faktiskt orsakats av förseningen i att kommunicera bristande överensstämmelse..

Om produkten inte överensstämmer med avtalet kan AVTALSPARTEN välja mellan att kräva reparation eller utbyte av produkten, såvida inte något av dessa två alternativ är objektivt omöjligt eller oproportionerligt.

I fall av bristande överensstämmelse med produkten kommer reparationen eller utbytet att vara kostnadsfritt för AVTALSPARTEN som har den juridiska statusen som konsument och användare i enlighet med tillämpliga regler. Det ska utföras inom rimlig tid.

När reparation eller utbyte inte är möjligt kan AVTALSPARTEN kräva en sänkning av priset eller uppsägning av avtalet, även om uppsägningen inte i något fall kommer att ske när bristen på överensstämmelse är av mindre betydelse.


8.-Ångerrätt


TJÄNSTELEVERANTÖREN erkänner den AVTALSSLUTANDE PARTEN ångerrätten i de villkor och tidsfrister som erkänns i artiklarna 68 till 79 i lagen om konsumenter och användare från 2007 (Royal Legislative Decre 1/2007, av 16 november ), och i konst. 10 i lag 7/1996, av den 15 januari, om reglering av detaljhandeln, enligt vilken den AVTALSPARTEN som har status som konsument kan annullera det ingångna avtalet genom att underrätta TJÄNSTELEVERANTÖREN inom den lagligt fastställda perioden. utan att behöva motivera sitt beslut och utan påföljd av något slag, med undantag för den direkta kostnaden för att återlämna den tillhandahållna varan eller tjänsten, som i enlighet med art. 101 i konsument- och användarlagen från 2007 kommer att vara AVTALSPARTENS ansvar.

Vid utövande av ångerrätten som erkänns av AVTALSPARTEN som har status som konsument, kommer TJÄNSTELEVERANTÖREN att återbetala det erlagda beloppet för priset och tillämpliga skatter. Perioden för att utöva ångerrätten är fjorton kalenderdagar, räknat från mottagandet av den köpta varan, och när den har utnyttjats kommer TJÄNSTELEVERANTÖREN fortsätta att återbetala de belopp som betalats för förvärvet av varan när den väl har återlämnats varan. Återbetalningen av köpesumman kommer att göras med samma betalningsmedel som ursprungligen användes av kunden inom en period av högst 5 arbetsdagar.

För att utöva denna rätt görs kontaktformuläret för WEBBPLATSEN tillgängligt för AVTALSPARTEN för meddelande till TJÄNSTELEVERANTÖREN, på något sätt som är tillåtet enligt lag och inom fastställda tidsfrister.

I vilket fall som helst kommer AVTALSPARTEN att stå för de direkta kostnaderna för att returnera ovannämnda produkt, eftersom det är en distansförsäljning. AVTALSPARTEN ansvarar endast för inköpspriset för produkten när dess retur är omöjlig på grund av förlust, förstörelse eller annan orsak som hindrar den från att returnera den köpta varan, eller varans värdeminskning inte är en följd av dess använd i enlighet med föremålets karaktär. .

Det bör noteras att om produkten inte returneras i sin originalförpackning kommer varan att bli avskriven.


9.- Skydd av personuppgifter


Vi informerar AVTALSPARTEN om förekomsten av en fil och begäran om samtycke för automatiserad behandling av uppgifter: I förhållande till de personuppgifter som den AVTALSPARTEN lämnar till de formulär som kan finnas på dess webbplats, TJÄNSTELEVERANTÖREN följer strikt de nuvarande reglerna som fastställts i lag 15/1999 om skydd av personuppgifter och andra regler som utvecklar den och informerar AVTALSPARTEN om att uppgifterna som avses kommer att ingå i en fil för automatiserad behandling av den AVTALSPARTEN . ditt samtycke genom att acceptera dessa allmänna villkor till ovannämnda behandling.

Syftet med behandlingen

TJÄNSTELEVERANTÖREN samlar in vissa personuppgifter som anges av AVTALSPARTEN i formuläret för att formalisera köp och försäljning av produkterna. TJÄNSTELEVERANTÖREN informerar att den automatiskt kommer att hantera dessa data. TJÄNSTELEVERANTÖREN kommer att bearbeta dessa data för fakturering och leverans av produkten, såväl som för att regelbundet skicka erbjudanden och kommersiell information till AVTALSPARTEN. I vilket fall som helst är de uppgifter som samlas in och behandlas av TJÄNSTELEVERANTÖREN de grundläggande för de syften som anges ovan.

Obligatorisk datainmatning:

Fälten där en röd ruta visas i de befintliga formulären är de som kräver ett obligatoriskt svar och om de inte täcks blir följden den allvarliga omöjligheten att skicka frågan eller göra den specifika beställningen.

Rätt till tillgång, rättelse, uppsägning och invändning

Entreprenören som anger sina personuppgifter i de olika registreringsformulären kommer att ha full rätt att utöva rätten till tillgång, rättelse, annullering och invändning när som helst genom att begära det via kontaktformuläret på WEBBPLATS, inklusive i båda fallen en kopia av DNI eller annat dokument som styrker identiteten för ägaren av uppgifterna. TJÄNSTELEVERANTÖREN upprepar att den har åtagit sig att respektera och absolut sekretess vid insamlingen och behandlingen av ENTREPRENÖRENS personuppgifter, och förklarar sitt åtagande att inte överföra dem till tredje part i något fall utan att ha dess ägares förhandsgodkännande.

Säkerhet

TJÄNSTELEVERANTÖREN säkerställer absolut sekretess och integritet för de insamlade personuppgifterna och av denna anledning har viktiga säkerhetsåtgärder vidtagits för att undvika ändring, förlust, obehörig behandling eller åtkomst och därmed garantera dess integritet. och säkerhet, särskilt de som föreskrivs i kungligt dekret 994/1999 av den 11 juni, som godkänner förordningen om säkerhetsåtgärder för automatiserade filer som innehåller personuppgifter. TJÄNSTELEVERANTÖREN ansvarar inte i något fall för incidenter som kan uppstå angående personuppgifter när de uppstår antingen från en attack eller obehörig åtkomst till systemen på ett sådant sätt att det är omöjligt att upptäcka på grund av de säkerhetsåtgärder som vidtagits eller när det beror på bristande noggrannhet från AVTALSPARTENS sida i förhållande till bevakning och förvaring av sina åtkomstkoder eller sina egna personuppgifter.

Datan är sanningsenlig

AVTALSPARTEN är ansvarig för sanningshalten i sina uppgifter och förbinder sig att inte ange falska uppgifter och fortsätta att ändra dem vid behov.

Ansvar

TJÄNSTELEVERANTÖREN kommer inte i något fall att vara ansvarig för:

De fel och incidenter som kan uppstå i kommunikation eller ofullständiga överföringar så att det inte kan garanteras att webbplatsens tjänster ständigt är i drift för att göra köp av de produkter som erbjuds.

Av framställning av någon typ av skada som AVTALSPARTEN eller tredje part kan orsaka på WEBBPLATSEN, vilket förhindrar den normala utvecklingen av köpoperationen.

TJÄNSTELEVERANTÖREN förbehåller sig rätten att stänga av åtkomsten till WEBBPLATSEN utan föregående meddelande på godtycklig basis och på permanent eller tillfällig basis tills den är säker på ett effektivt ansvar för eventuella skador som kan uppstå. På samma sätt kommer TJÄNSTELEVERANTÖREN att samarbeta och meddela den behöriga myndigheten om dessa incidenter när den har tillförlitlig kunskap om att de orsakade skadorna utgör någon typ av olaglig aktivitet. Utan att det påverkar detta, för de ENTREPRENÖRER som har köpt en produkt på webbplatsen före avstängningen, garanteras de att de utövar sina ångerrätter, eller de som härrör från produktens bristande överensstämmelse, via post eller elektronisk kommunikation till adresser som anges i rubriken till detta dokument.

Upphovsrätt

TJÄNSTELEVERANTÖREN informerar om att innehållet, programmeringen och designen av WEBBPLATS är helt skyddat av upphovsrätt och all reproduktion, kommunikation, distribution och omvandling av det ovannämnda är uttryckligen förbjudet. skyddade element förutom uttryckliga och skriftligt medgivande från TJÄNSTELEVERANTÖREN.


10.- Force majeure


Varken TJÄNSTELEVERANTÖREN eller AVTALSPARTEN ansvarar för bristande efterlevnad av dessa Allmänna Försäljningsvillkor till följd av force majeure utanför bådas kontroll. Orsak till force majeure ska förstås som varje handling, händelse, brist på utövande, underlåtenhet eller olycka som ligger utanför rimlig kontroll, och i synnerhet och i endast illustrativa och icke-begränsande syften, följande: strejker, lockouter eller andra stridsåtgärder, katastrofer, naturkatastrofer, civila bråk, hot eller terroristattacker, omöjlighet att använda tåg, fartyg, flygplan, motortransport eller andra transportmedel, bland annat.

Det är underförstått att skyldigheterna kommer att avbrytas under den period då orsaken till force majeure fortsätter, och vi kommer att ha en förlängning av fristen för att uppfylla dessa skyldigheter under en tidsperiod motsvarande varaktigheten av orsaken till force majeure Force Majeure.


11.- Partiell ogiltighet


Om något av dessa Allmänna Försäljningsvillkor förklaras ogiltigt genom ett fast beslut av en behörig myndighet, kommer de återstående villkoren att förbli i kraft, utan att påverkas av nämnda ogiltighetsförklaring, och Ogiltig eller otillämplig klausul kommer att ersättas av en annan som kan likställas med den föregående på det lämpligaste sättet som möjligt.


12.-Aviseringar


Meddelanden du skickar till TJÄNSTELEVERANTÖREN ska helst skickas via kontaktformuläret och kommer att besvaras på e-postmeddelandet från AVTALSPARTEN.


13.-Kundservice


Kommunikation till TJÄNSTELEVERANTÖREN ska helst skickas via kontaktformuläret för att kunna erbjuda ett snabbt svar. I alla fall tillhandahåller TJÄNSTELEVERANTÖREN kundtjänstens telefonnummer (+34) 918 314 064 från måndag till fredag från 9.00 till 14.00 och från 15.00 till 17.00.

Våra kunder litar på oss

4,12/5 (664 röster)

Yttranden från våra kunder


Få våra nyheter

Se detaljer + -
Genom att markera detta alternativ skickar vi dig de bästa erbjudandena och exklusiva kampanjer och rabatter till din e-postadress. Du kan när som helst avsluta prenumerationen.

Ställ in dina cookiepreferenser

Vi använder cookies och liknande tekniker för att erbjuda dig en personlig, säker, pålitlig upplevelse och för att kunna mäta sidans prestanda för att fortsätta att förbättra våra tjänster. För mer information eller för att redigera dina cookie-inställningar när som helst, kolla Cookies policy-sidan
Gå ut